KESYTÄ STRESSI -TYÖPAJA

Stressinhallinta on elämänmittainen harjoitus

Tarvitsemme sopivan määrän stressiä ollaksemme elinvoimaisia, terveitä ja virkeitä.  Jos stressi pääsee kasautumaan ja pitkittymään, se muuttuu haitalliseksi. Jotta voimme ennaltaehkäistä liiallisen stressin haittoja, uupumusta ja sairastumista, stressinhallinta on syytä ottaa päivittäiseksi arkiseksi rutiiniksi.

 

Stressinhallinta on päivittäinen ja elämänmittainen harjoitus. Moni meistä tietää, että stressiä pitäisi lievittää, mutta konkreettiset työkalut ja sille varattu aika puuttuu arjesta.

 

 

Burnoutista mielenrauhaan

Olen itse kokenut loppuunpalamisen  ja vakavan masennuksen pian kymmenen vuotta sitten. Olin suorituskeskeinen uraohjus, joka oli yhtäkkiä kotona kolmen alle 1,5 -vuotiaan lapsen kanssa keskellä hometaloriitaa, miehen vakavaa sairastumista sekä lasten sairastelukierteitä. Masennuin syvästi ja olin fyysisestikin ihan rikki. Lääkärit arvoivat toipumiseni kestävän ainakin kaksi vuotta, jonka jälkeen alttius sairastua uudelleen olisi suuri.  Onnekseni löysin sekä tietoa että helppoja työkaluja, joiden avulla ensinnäkin aloin ymmärtää stressiäni ja syitä loppuunpalamiseeni ja toiseksi löysin konkreettisia työkaluja, joilla saatoin alkaa lievittää stressikuormaa päivittäin.

Aloin kiivetä syvästä kuopasta ja tuntea oloni vähitellen rauhallisemmaksi ja terveemmäksi. Tästä syntyi myös uusi suunta työni suhteen ja olen toiminut stressivalmentajana vuodesta 2014 lähtien.

Tällä polulla opin ymmärtämään stressiäni ja lievittämään sitä helposti ja nopeasti päivittäin. Haluan auttaa sinua tunnistamaan liiallisen haitallisen stressin sekä ymmärtämään itseäsi paremmin. Haluan auttaa sinua rakentamaan sellaista arkea, joka tuo sinulle mielenrauhaa ja iloa!

"Miia on upealla tavalla omistautunut stressin ehkäisemiselle ja hyvinvoinnin edistämiselle. Tutkijana ilahduttaa hänen kattava ja monipuolinen tiedollinen osaamisensa ja kun siihen lisätään hänen laaja keinovalikoimansa hyvinvoinnista huolehtimiseksi, uskallan suositella häntä luennoitsijaksi ja kouluttajaksi vaativiinkin tehtäviin. Miia tuo ja luo valoa ympärilleen!"
Jari HakanenTutkimusprofessori, Työterveyslaitos

Kun stressi lievittyy, elämänlaatu paranee

Paras tapa työstää stressiä pois on itseään kuunnellen, rauhallisesti. Silloin et lisää stressihormonien tuotantoa vaan annat kehosi rauhoittua. Pyri hoitamaan itseäsi rauhassa. Rauhoittuminen parantaa keskittymiskykyäsi ja lisää luovuuttasi.

 

Jos joku harjoitus ei ihan heti tunnukaan sopivalta juuri sinulle, anna sille silti aikaa ja mahdollisuus avautua sinulle. Olet opettelemassa uutta niin henkisesti kuin fyysisestikin. Varaudumme työpajassa myös tähän ja katsomme muutamia vaihtoehtoisia tapoja stressin lievitykseen, joita voit hyödyntää tulevaisuudessa, kun olet päässyt rytmiin päivittäisen stressin kesyttämisen kanssa, tai kun kaipaat vaihtelua rutiineihin.

 

Elämänlaatu nousee valtavasti, kun alat saada stressikuormaasi kevenemään. Tämän mahdollistaa usein niin omiin toimintamalleihin liittyvät oivallukset kuin sopivien työkalujen löytäminen.

 

Itsetuntemuksen lisääntymisestä ja stressin lievittämisestä seuraa usein innostusta, onnistumista, työonnellisuutta, luovuutta, mielen selkeyttä, sujuvampaa vuorovaikutusta ja parempaa hyvinvointia.

Haluatko viimein tehdä stressinhallinnasta osan arkeasi helposti?

Sinun ei ole pakko opetella kaikkea itse

Olen luonut Kesytä stressi -työpajan, jotta voit hetkeksi pysähtyä ja rauhoittua ja ammentaa sopivan määrän tietoa sekä oppia helppoja harjoituksia stressin lievittämiseen.

 

Tässä 2,5 tunnin työpajassa 20.1. klo 17.30-20

 

  • opit tunnistamaan haitallisen stressin
  • ymmärrät, mitkä asiat vaikuttavat stressikuormaan
  • rakennat 7 päivän suunnitelman, jonka avulla kesytät stressin omassa arjessasi

 

Varmistamme, että aloitat pienestä, sillä liian kunnianhimoiset suunnitelmat jäävät liian usein toteuttamatta. Määritämme yhden teon, jonka teet oman stressin lievittämiseksi jatkossa päivittäin.

 

 

 

Työpajan hinta on 79 €

 

 

 

Työpajan sisältö

Tunnistat haitallisen stressin
  • Opit tunnistamaan haitallisen stressin merkit sekä työuupumuksen kriittiset oireet.
  • Ymmärrät stressireaktion perusteet helposti ja selkeästi.
  • Opit keventämään kuormitustasi ajoissa ja suojautumaan burnoutilta.
Inspiroidut esimerkeistä
  • Huomaat, ettet ole ainoa, joka kokee tai on kokenut voimakasta stressiä
  • Saat insipraatiota ja toivoa oman hyvinvointisi kohentamiseen helposti ja nopeasti päivittäisessä arjessa niin työssä kuin vapaalla.
Opit helppoja harjoituksia
  • Opit helppoja ja toimivia harjoituksia stressikuorman päivittäiseen keventämiseen missä ja milloin vain.
  • Kokeilemalla ja harjoittelemalla löydät näistä juuri  sinulle parhaat ja toimivimmat työkalut loppuelämäksesi.
  • Näistä harjoituksista on hyötyä niin sinulle kuin läheisillesi.

Miten Kesytä stressi -työpaja auttaa sinua?

Saat sopivasti faktaa tiivistetysti

Olen jättänyt pois kaiken turhan ja tiivistänyt tähän vuosien opiskelut ja oivallukset, jotta sinun ei tarvitse stressipäissäsi etsiä kaikkea tietoa itse

Ymmärrät omia ohjelmointejasi

Pääset käsiksi stressin juurisyihin ja ymmärtämään tiedostamatonta stressiä

Helpot työkalut loppuelämäksesi

Pienellä investoinnilla saat käyttöösi helpot ja yksinkertaiset työkalut, joista on hyötyä sinulle ja läheisillesi loppuelämäksi liiallisen stressikuorman ennaltaehkäisemiseen

Miten pääsen mukaan?

Miksi sinun kannattaa tulla mukaan?

Olet ehkä pohtinut jo pitkään, että jotain pitäisi tehdä, mutta et ole oikein tiennyt mitä. Tai et ole löytänyt sinulle sopivia työkaluja ja rutiineja oman hyvinvointisi päivittäiseen tukemiseen.

Haluan esittää sinulle muutaman kysymyksen; Missä olet vuoden päästä, jos et tee asialle mitään? Kuinka erilainen elämäsi olisi, jos ottaisit tämän osaksi arkeasi? Mitä jos voisitkin olla energisempi, jaksavampi, rennompi ja onnellisempi?

Tätä päätöstä et kadu vuoden kuluttua! Nyt on sopiva hetki aloittaa!

Pitkittyessään stressi lamaannuttaa, väsyttää ja sairastuttaa!

Säästät aikaa, rahaa ja hermoja, kun aloitat nyt!

Olen aivan varma siitä, että nämä työkalut auttavat sinua, kun teet niitä säännöllisesti. Jos sittenkään et huomaa mitään muutoksia, lupaan sinulle rahasi takaisin.

Tule mukaan nyt!

Palautteita

 Harjoitukset ovat yksinkertaisia, ja olen uskaltanut suositella niitä monille.

 

Näistä työkaluista on hyötynyt niin äiti kuin 13-vuotias teinikin!

 

Kun aloitan päiväni näillä harjoituksilla, saan energiaa koko päivään ja se vaikuttaa niin työhöni kuin vapaa-aikaani erittäin myönteisesti.

Tietoa valmentajasta

Olen koulutukseltani KTM (Johtaminen) ja HuK (kielet). Olen opiskellut stressilääketiedettä ja kouluttautunut amerikkalaisen psykologian tohtorin opissa stressivalmentajaksi. Olen myös kouluttautunut The Happiness Practice (TM) -valmentajaksi.

Valmennan pääosin työyhteisöjä oman hyvinvoinnin johtamisessa.  Teen myös henkilökohtaista valmennusta.


Keväällä 2020 toteutin pitkäaikaisen unelmani ja perustin Suomeen Onnellisuustutkimusinstituutin, jonka tavoitteena on tuoda yhteen onnellisuudesta kiinnostuneet tutkijat ja tuottaa käytännönläheistä tutkimusperusteista tietoa onnellisuudesta ja sen johtamisesta.